Friday, July 23, 2010

Sandaran

Inilah saat akan ku menangis untk mu buat sekalian kalinya
aku bukan yang tegar hebat
bisa menempis segala yang tidak sepatutnya kau rasai
sedarnya hakikat ini buat aku
yang hanya pejuang kehidupan aku sendiri
ibarat aku kapal yang tidak ada talinya untuk berlabuh
andai datangnya taufan..pasti menghanyutkan aku...
aku sendiri tidak mengerti apakah ini semua dugaan
buat aku yang bergelar insan yang kerdil
rendah aku...tinggal hanya sebgai pinjaman di dunia...
kadang-kadang aku alpa...
ingkar dengan sekeliling
saat aku tidak sedar..aku buta panduan
aku rebah terhumban...
bunga mentertawakanku...
langit menyaksikan ku...
aku mengerti dengan hakikat hidup
ini..tak kan ada penghujung seandainya
terus aku di pukul ombak..
terlena sejenak...terleka sejenak
begitulah..selalunya datang tiada kesenangan yang akan datang secara senang2

Aku penat begini.......

No comments:

Post a Comment