Saturday, February 5, 2011

Ini yang ku rasa ini ku alami

Ini yang aku rasa..ini yang aku alami...
resah dan kelam rasa semacam....
hati yang tercalar...usah dibalut..kerna..parut akan tetap kelihatan...
ragam dan kisah bagaikan memamah usiaku..yang makin meningkat..
mendekatkan ak yang pasti untuk ke 'sana'...pengakhirannya...

Ini yang aku rasa..ini yang aku alami...
kenangan demia kenangan akan tetap silih berganti..
mengambil tempatnya...menayangkan di ruang kotak fikiran...
kadang-kadang memilukan..kadang-kadang memberikan kemanisan..
namun,
itu bukan pengukuran buat ak...
kerna kenangan pastinya memberikan seribu erti dan makna...
terutamanya buat aku...
bila kenangan yang ditinggalkan..tercipta suatu sejarah..untuk hidup..
yang hitam ataupun putih...
kita yang memegang pena untuk mencorakannya...
ke utara...selatan..timur...dan barat...
itu panduan arah...berlandaskan Al-Quran Al-sunnah...
menjadi pedoman....hingga ke akhir hayat...selagi nafas dikandung badan...

Ini yang ku rasa..ini yang ku alami...
pedihnya hati...tiada yang mengetahui..yang pasti hanyalah Ilahi...
mencari-cari jawapan diri berliku-berliku jalannya...pasti ak hadapi..
meninggalkan yang telah pergi...amat2lah bererti...
tapi dengan berat hati untuk melepaskan pergi...
panjatkan doa moga diberikan kejahteraan oleh Ilahi itu sudah pasti...
kerna, dengan apa-apa yang terjadi pasti ada hikmah yang tersembunyi...

Ini yang ku rasa..ini yang ku alami...
ada saat terhenti langkah ku ini...
mati akal sempurna ku ini....
jatuh tersungkur pasti aku temui....
kebangkitan itulah yang menjadi pengganti..
dalam perlumbaan hidup ini...

Ini yang ku rasa...ini yang ku alami...
persinggahan pada diri ini...bilakah akan berakhir...
ruang kemaafan menjadi sandaran kelembutan..
menghilangkan secebis kemarahan....walau...
ianya tetap melekat di sanubari....

Ini yang ku rasa...ini yang ku alami...
yang pastinya...tiadan pun mengetahui...
cuma hanyalah Dia..
untuk petah aku berbicara....





your@email.com
http://www.yoursite.com

No comments:

Post a Comment