Saturday, December 24, 2011

Tanah perkuburan

Tiket Rm1 yang bertarikh 23hb, malam untuk tengok teater yang bertajuk "Mayat". Duduk dekat tangga sahaja. Itu dah kira baguslah. Budak2 minor teater yang buat persembahan.

Asal tiket jam8.30. Tetapi, sebab menunggu terhormat atau lebih dikenali VIP, jam 9 juga start teater tu. Ramai juga yang membanjiri panggung budaya ini. Buat kedua kali aku menjejak kaki ke panggung budaya ini, kali pertama itu pun sebab buat persembahan akhir ko-ku muzik tradisional.

Terdetik juga, kalau ramai sebegini ke rumah Allah alangkah indahnya itu.

Kali ini, pertama kali untuk nengok teater. Sebelum tidak pernah lagi.

Terpegun juga dengan segala macam persiapan yang telah dibuat atas pentas itu. Sempat juga mereka memainkan alat-alat muzik yang digunakan pada malam itu sebelum ketibaan tetamu tehormat datang.

Aku lebih memberikan tumpuan dalam pementasan teater itu. kerana ingin memberi tumpuan. Sesekali bergelak ketawa. Dek kerana watak yang dibawa itu begitu menyerlah dengan watak humornya.

Penuh dengan pesanan untuk setiap daripada kita sedar akan hakikat mati itu. Mati adalah mesti. Kepadatan penduduk. Pembangunan yang begitu pesat. Adalah seiring dengan keperluan alam ini. mungkin lebih teruk lagi bakal berlaku.






No comments:

Post a Comment